Tor Sepang przed sezonem 2016 przeszedł gruntowną modernizację, włącznie z pełnym wyasfaltowaniem obiektu.
Obiekt pod Kuala Lumpur został zaprojektowany przez Hermanna Tilke i oddany do użytku w 1999 roku.Przed sezonem 2016 został jednak zmodyfikowany przez włoską firmę Dromo Circuit Design. Zmiany oprócz wymiany nawierzchni dotyczyły wymiany krawężników ale co najważniejsze również modyfikacji samego układu toru.
Drugi zakręt oraz ostatni nawrót zostały nieco zacieśnione, co ma poprawić możliwość wykonywania manewrów wyprzedzania.
„Nowy ostatni zakręt nabiera teraz kształtu” mówił Jarno Zaffelli z firmy Dromo. „A nowy zakręt numer 2 oznacza, że prawdopodobnie będzie tam dochodziło do większej liczby manewrów wyprzedzania.”
Dyrektor zarządzający toru Sepang dodawał: „Zmiany będą ekscytujące, nawet dla kierowców, którzy ścigali się na Sepang w przeszłości.”
Pierwszy test zmian odbędzie się już w maju, gdy na torze pojawi się motocyklowa seria Superbike. Wyścig F1 w tym roku zaplanowano w Malezji na początku października.
22.04.2016 10:49
0
tor był idealny, każdy zakręt naturalnie przechodził do następnego ale musieli go zjeb....
22.04.2016 11:39
0
@1 - Od razu narzekanie. Zobaczymy jak to się sprawdzi, jak dla mnie nie powodu żeby od razu podchodzić sceptycznie do zmian.
22.04.2016 12:39
0
"Drugi zakręt oraz ostatni nawrót zostały nieco zacieśnione, co ma poprawić możliwość wykonywania manewrów wyprzedzania." Zacieśnianie to chyba nie zwężanie, bo nie za bardzo widzę jak to by miało pomóc w wyprzedzaniu. Może skrócili dystans między dwoma kolejnymi zakrętami.
22.04.2016 14:04
0
@3 Gdzie ty masz w newsie coś o zwężaniu? A Jeśli sam sobie zadajesz takie pytania no to gratulacje. Wypowiadasz się często a takimi debilizmami sypiesz że aż strach. Zakręt zacieśniający to taki, którego kąt się zmniejsza podczas jego pokonywania. Tyle. Co do tego ma szerokość asfaltu - nie mam pojęcia.
22.04.2016 16:00
0
Devota próbuje błyszczeć, ale mu nie wychodzi :)
22.04.2016 18:27
0
@4 wheelman, No sorry :))) Faktycznie nie wiem wiele o "zacieśnianiu zakrętów". Widzę, za to że ty całe życie na robotach drogowych spędziłeś i po przeczytaniu takiego komentarza musisz koniecznie kogoś debilizmami obrzucić. Serio, jakim trzeba być prostakiem, żeby przy każdym najprostszym wpisie na forum wylewać szambo z siebie.
23.04.2016 00:27
0
@4 nie kąt tylko promień, jak by zmniejszyli kąt np z 180 do 90 to chyba nie można nazwać zacieśninym, zaciśnietym czy innym zakretem ,
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się